mandag den 24. april 2017

[eftertanke] guld

Jeg trækker guld ind i mine kinder
ligesom Klimt
bare på Ama'r måden
jeg spejler mig i asfalten når jeg går hjem
kigger på ruderne
og tænker på alle frisørerne på Amagerbrogade
overvejer, om jeg skulle blive klippet
tager forår ind i kinderne
husker på Klimt
minder mig om, at der også er guld
finder affald på vejen
går forbi genbrugsbutikkerne
og alle de dér Nettoer, Aldier, Irmaer
som jeg kan handle ind i
går forbi kirkegården
overvejer, om jeg skal tage på besøg derind
hilse på de gamle
nikke til de nye
græde lidt over de friske blomster
måske lægge mig under træerne
finde lyset i de små mellemrum
trække guld ned på kinderne
ligesom Klimt
tænk sig, at være en af hans kvinder
stiliseret og smuk
tredimensionel i en todimensionel verden
men her omkring ser vi alle så ens ud










Ingen kommentarer:

Send en kommentar