lørdag den 23. januar 2016

[snak] indtil videre

Det er nu ellers hyggeligt. Det sner udenfor. Jeg kan sidde fra min plads (under dynen, i min seng, ved siden af radiatoren) og drikke kaffe og nyde de stille fnug komme ned.

Jeg får skrevet hat for tiden. Og får lavet alt for meget af nogenlunde alt andet. Jeg får også glemt at have en notesbog med mig til skitser og småtekster. Det var ellers et af mine nytårsfortsæt. Er der nogen der opdager det (alt for meget) hvis man starter på sit nytårsfortsæt et par uger for sent?

Jeg skal nemlig da lige love for, at 2016 er startet med eftertryk. Jeg har for eksempel arbejdet +45 timer to ud af de tre uger 2016 har budt på indtil videre.
Og så har jeg lidt glemt at holde fri når jeg ikke har arbejdet.
Jeg vil godt lige indskyde, at den kombination ikke er den smarteste i verden. Man mister nattesøvn (og sammenhængende tanker) over det skidt. Det gider jeg sådan set ikke.

Det er fanme godt, at jeg elsker mit arbejde.

Så nu har jeg trukket i håndbremsen i fritiden. Og sidder nu under dynen med min kaffe, og ser på, at det sner udenfor. Simpelthen.
Og så må de ord godt snart komme tilbage til mig. Jeg savner, at de rydder op i mit hoved. Hvad i alverden skal dog ellers gøre det arbejde for mig? Eller hvem i alverden?


Men indtil videre, kan jeg berette at 2016:

- Har fået min cykel til stædigt kun at ville bruge andet gear. Selv min cykel vil have mig ned i fart. Og så er den ligeglad med, at det får mig til at ligne en idiot når jeg hjuler igennem KBH.
- Har fået mig til at gå med to par strømpebukser på én gang.
- Har budt mig en virkelig sød, krølhåret roomie.
- Har bragt min far ind i pensionistlivet. Det tager manden med ophøjet ro. Manden er jo vestjyde.
- Har inkluderet en fredag aften med bobler, puslespil og veninde. Og en anden fredag fyraften, der startede med en kollegas 'skal du ikke have et glas vin med?' på lærerværelset.
- Var året min niece tabte sin første mælketand. Hun er voldhamrende stolt. Det er moster også. Og jeg er ligeglad med, at vi alle skal tabe mælketænder. Det er overhovedet ikke relevant i denne sammenhæng.

Summa summarum? Aner det ikke. Mit hoved arbejder stadig på det dér med de sammenhængende tanker.
Men nok noget med, at jeg har fundet noget håndbremse. Og at det sner så fint udenfor. Og at vi vistnok går mod forår, selvom der er en masse minusgrader udenfor.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar