onsdag den 30. december 2015

[snak] noget om status og fortsæt

Jeg tænkte lidt, at jeg ville gøre lidt status her i slutningen af december. Og i slutningen af året.
Det føles lidt, som noget man skal. Og noget som er sundt.

Der er kommet en del opbrud i mit liv de sidste par år.
Jeg skiftede studie da jeg gik på uni. Hoppede fra et studie jeg følte, var forventet at jeg elskede, til et studie hvor jeg ikke helt anede hvad jeg lavede (i hvert fald i starten).
Fordi det var hvad jeg ville.
Jeg er flyttet. Først og fremmest fra Aarhus, fordi jeg virkelig trængte til afstand.  Sidenhen fra Christianshavn til Amager til Nordvest til Amager.
Jeg har haft tunge, gode samtaler med mennesker. Jeg har sluppet venskaber og tumlet ind i nye. Holdt fast i dem som jeg kan være mig selv i.
Jeg lavede bloggens koncept lidt om, og begyndte at skrive som jeg ikke helt turde at skrive før. Så kom eftertankerne på banen, og jeg fik oprettet en facebook profil til imellemtiden.

Det hele har føltes som en eller anden form for genkalibrering af mit liv. Af venskaber hvor vi skulle finde hinanden igen; af forholdet til min familie; af stil og tankemønstre. Nok lidt af alt, hvis jeg tænker nærmere over det.
Jeg har komplet mistet fodfæstet, for at kunne prøve at se, om jeg kunne lande selv denne gang. I ved, uden at lave en albatros når jeg lander. Og få alt få mange halv-alvorlige brud.

I år har jeg sendt mit første stykke tekst ind til en konkurrence og fået min første eftertanke i glas og ramme (den kommer jeg mig stadig over).
Jeg er blevet endnu gladere for mit job som underviser. Jeg er blevet moster (igen). Jeg er flyttet tilbage til Amager (og jo - man bliver rundtosset af at prøve at følge med på den front).
Jeg er vist bare i bund og grund blevet mere mig, og mere modig. Og mere okay med at lave fejl hen ad vejen, og slippe de elementer i mit liv, som jeg ikke har godt af.

Hvad så? Næste år?
Jeg har kun små fortsæt. Jeg vil gøre med ud af bloggen. Nyt logo (på et tidspunkt). Ny platform (måske). Flere lange tekster (de tager tid at skrive. De er lidt i støbeskeen allerede). En separat instagram-konto (tænker jeg. Den pusler jeg lige lidt med).

Jeg vil mere ud i livet (kaffe, øl, nye mennesker), og blive bedre til at finde ro hvor jeg er. Jeg vil altid have min notesbog med mig (dét er da et fortsæt man kan tage at føle på!) og jeg vil tegne mere. Bum.

Og så kan det være, at jeg lander lidt. Jeg tænker, at jeg skal øve mig i ikke at være en albatros. I'll let you know how it goes.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar