lørdag den 28. november 2015

[anbefaling] hide and seek

I onsdags havde jeg en meget fin oplevelse. Jeg var ude og høre utroligt dygtige elever synge deres hjerter ud i et virkelig smukt kirkerum.
De klarede det så flot og de var så stolte. Tonerne dansede frem og legede med kirkerummets akustik, så alle hårene rejste sig og dansede med. 

Da pigekoret kom på senere, skete der noget ekstra magisk.
De stod oppe på balkonen, og sang Imogen Heaps vanvittigt smukke Hide and Seek ud i rummet, så jeg nærmest følte, at musikken dryssede ned fra loftet og lysekronen som små fnug af lys. Der var ikke så mange der faktisk kunne se pigerne, men vi kunne alle lytte. Og hvor var det godt. Og hvor kom deres stemmer dybt ind i de kolde knogler og tanker. Og fik det hele varmet lidt op igen. 

Siden da, har jeg hørt utroligt meget Imogen Heap. Jeg kendte godt hendes nummer Just for Now, men jeg har aldrig virkelig taget mig tid til at høre hendes andet materiale. 

Uhm. Hun har sådan en fin, skrøbelig stemme. Hun dykker ned i pop og blander det med harmonier, små ekko-stemmer og elektronik på den helt rigtige måde. 

Jeg kan virkelig anbefale at tage et helt stille øjeblik, sætte Hide and Seek på anlægget og bare lukke øjnene og lade musikken falde ind over dig. 
Sådanne oplevelser skal man nemlig unde sig selv en gang imellem.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar