fredag den 5. juni 2015

[snak] status og voksne tigerspring

Der har været stille. Jeg kan også være stille.

Mine fødder har været væk fra jordforbindelsen lidt. Ikke at de kan være det bekendt! Jeg havde jo lige fundet den, ellers. Altså jordforbindelsen. Men nogle gange skal fødderne lige hoppe lidt rundt. Sådan er det nu engang, siger fødderne til mig. Hmpf.

Men det slog mig i går. At jeg måske var landet lidt igen. Måske har det noget at gøre med sommerens komme; det er trods alt finere med jordforbindelse, når man kan have bare tæer på en græsplæne?

Jeg mødte en af de klasser jeg skal undervise næste skoleår, og blev mindet om, hvor glad jeg faktisk er for at undervise teenagere. Det har måske overrasket mig lidt.
Elever er småkaotiske, livlige og virkelig søde. Der er en fin balance mellem alvor, nysgerrighed og barnlighed i dem. Kombinationen af fagligheden og mentor-rollen er virkelig spændende at navigere i! Det er en god hylde jeg har fundet.
Og jeg glæder mig utroligt meget til at se mine 3g'ere få hue på. Jeg kan mærke stoltheden true tårekanalerne allerede.

Jeg forstod også pludselig, hvor meget jeg har udviklet (forandret?) mig siden jeg flyttede for snart halvandet år siden. Og at jeg er nervøs for, og spændt på hvordan det må påvirke forholdene til de mennesker jeg har i mit liv, nu jeg begynder at få overskud til dem igen. Min søster sagde så klogt, at jeg skal huske at være ærlig overfor mig selv og vennerne. Det er et godt holdepunkt.
Jeg tænker, at vi jo alle er blevet ældre. Og jeg har heldigvis venner der har utrolige mængder af rummelighed overfor forskellighed. Jeg er heldig.
Kender I det fra jeres liv? Når man kommer ind i de voksne "tigerspring" og skal finde sine omgivelser igen, når man er kommet ud på den anden side?

Så, status er, at jeg oprigtigt glæder mig til sommeren. Til vin i polkaprikkede picnic-krus, og til møder med mennesker (både dem jeg kender og dem jeg ikke kender).
Og, at jeg glæder mig til næste år - og rigtig meget også på arbejdsfronten.
Og, at jeg faktisk føler, at jeg har ordentligt fat i mig selv.
Og, at jeg glæder mig til at dele med jer - sommer på imellemtiden. Det bliver hyggeligt, gør det!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar