torsdag den 7. maj 2015

[Eftertanke] længere tilbage

We glide through darkness, that is not real darkness but the early morning kind, darkness about to lift. The way it dissolves in my headlights feels as if I am breaking through, that I am, at long last, seeing.

For her driller lyset os. Lige på tungespidsen, lige på spring. Lige knap, og lige ved. Som at prøve at fokusere på et punkt der er lidt for langt væk. 

Det er her hvor skuffelsen kan komme, og hvor man styrer med forventninger og muligvis og måske.
Og det er her, hvor man kan opdage, at man skal starte igen, og at man skal længere tilbage. Og at alt er lidt tungere at få i gear igen, for det gør alligevel ondt.


That the darkness takes its time. Fordi lige på tungespidsen, lige knap og lige ved kan føles tættere på, når de ikke længere er muligheder.










Tekstuddrag fra, og inspireret af novellen The Arena af Martin Golan.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg vil bare sige, at jeg synes, det var en utrolig klog og dejlig kommentar, du har skrevet hos Hazel. Det blev jeg også inspireret af. Jeg kigger mig lidt omkring hos dig på et tidspunkt :-)

    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Åh tusind tak! Jeg synes, at hendes indlæg var så modigt og klart skrevet, så jeg ville gerne skrive en kommentar. Det gør mig glad, at du kunne lide den :) Og du er mere end velkommen her på bloggen - selskabet ville kun være hyggeligt!

      Kh Ann

      Slet