fredag den 10. april 2015

[snak] helte

Jeg har tænkt meget på helte på det sidste.

På dem der er bange for at flyve. Og på dem der insisterer på, at øvelse gør mester. 

Jeg har husket at kapper ikke er tilladt, og så har jeg husket at jeg har to i mit klædeskab. 

Jeg har tænkt, at de bedste helte er ukendte for de fleste, og jeg har tænkt, at jeg ikke tror, at jeg kender dem så godt. 

Jeg har opdaget, at de jo nok både vægter mig ned, og hiver mig op. Og jeg har undret mig over, hvordan de kan få den balance til at virke, og hvordan, de dog kan finde ud af den dobbeltrolle. 

Jeg har tænkt på, hvor ensomme de nok også er en gang imellem. For rollen må være tung. Og tyngde skaber ensomhed nogle gange, tror jeg.

Jeg har håbet på, at nogen en dag vil tænke at jeg er en af dem. 

Og jeg har tænkt, at det nok er det første skridt på vejen til at det kommer til at ske.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar