mandag den 30. marts 2015

[anbefaling] til de bogelskende

Jeg har samlet lidt godt. Lidt bog-godt. Sådan lidt at drømme til, hvis du som jeg ikke skal ud og rejse i påsken (Jylland tæller altså ikke).

Så her følger lidt godt at drømme sig væk til. Smukke bogforretninger og biblioteker, og en video med hvordan en håndlavet, læderindbundet bog bliver til.
... Så er der rig mulighed for skiftevis at drømme sig væk til bogrækker, og alvorligt overveje at begynde på en ny hobby som bogtrykker og -indbinder.

Her og her er lister med smukke bogforretninger (og jeg har faktisk besøgt et af stederne! Her har jeg skrevet om mit besøg i Leakey's i Inverness)

Og skulle det ikke være nok, så har jeg også fundet en liste over smukke biblioteker fra hele verden (jeg kunne sagtens komme til at glemme tiden blandt reolerne)

Og til sidst, som lovet, her en en video som helt sikkert vil få dig til at ønske, at du havde flere læderindbundne bøger på reolen.



Så er der lidt at stille den bibliofile sult med -- eller også gør det bare det hele værre ...












Ingen kommentarer:

Send en kommentar