søndag den 22. februar 2015

[snak] søndage

Søndag morgener er de bedste morgener på ugen.

De er stille. Nærmest helt skrøbelige. Jeg ligger altid, helt uden at lave støj, så længe jeg kan, inden lysten til kaffen overvælder mig. Skrøbeligheden kan gå op i sømmene, hvis jeg ikke passer på.
Der er ikke nogle friske indtryk der maser på for at få min hjerne på overarbejde; der er kun små forventninger, og en krop der ikke helt er vågnet endnu. 

Og så kommer kaffen. I den gode kop, og helt frisk fra stempel. Og dufter helt som kaffe ligner at gøre det, på alle de dér fine billeder på Pinterest. Og alt er stadigvæk helt stille. 



Når kaffen er drukket, og jeg skal til at starte op, er det med musik. I dag med Leonard Cohens koncert fra London i 2009. Ren klasse, og smooth beyond believe. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar