onsdag den 25. februar 2015

[anbefaling] støj

Hvis I ikke vidste det, befinder vi os midt i (indsæt passende mellem-dramatisk musik) terminsprøvesæsonen. For en lærer som mig, betyder det at der skal rettes opgaver. Mange opgaver.
Opgaver skal rettes op til terminsprøverne, så eleverne har fået så meget feedback som muligt, og så skal terminsprøverne rettes bagefter.

Der er, med andre ord, tale om en smøgen ærmerne op. En getting down to business, if you will.

Jeg har fundet det perfekte hjælpemiddel! Det hedder Noisli.

Noisli er en hjemmeside hvor du kan lave baggrundsstøj. Det er lavet, så man kan være bedre produktiv, og finde bedre fokus fx hvis man sidder i et åbent kontorlandskab (eller har et lettere flygtigt fokus...)

Det er vildt smart!

Der findes selvfølgelig mange lignende sider (jeg har for eksempel linket til en i dette indlæg), men hvad der gør Noisli virkelig god, er, at der er ikke mindre end 16 forskellige lyde du kan blande, og skrue op og ned for. Coffee shop, train, summer nights, thunder storm osv.
Og er du i et det-magter-jeg-ikke-at-finde-ud-af humør, er der en "random" knap, en "produktivity" knap og en "relax" knap øverst. Så blander Noisli lydene for dig!

Og for lige at gøre det hele lidt mere smart, skifter hjemmesidens baggrund farve! Sådan stille og roligt, glider den fra den ene farve over i den næste. Jeg er fan!

Find Noisli her









NB - Mine anbefalinger er aldrig sponsorerede. Jeg anbefaler kun fordi jeg synes noget er fedt.

2 kommentarer:

  1. Hih! Har også lige fundet Noisli :) Det er så fint et værktøj!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay! Jeg sad og rettede essays i går til en fin kombi af torden, regn og knitrende ild. Det var vildt hyggeligt!

      Slet