søndag den 1. februar 2015

[anbefaling] samlerier



Inde på I Do Art har Camilla Konradsen lavet noget fint. Det gør hun egentlig i det hele taget (jeg bliver helt væk på sådanne sider. Jamen det er et slaraffenland af visuelle lækkerier! Jeg er afhængig).

... Tilbage til pointen.

Da jeg var barn samlede jeg på sten med huller i, glansbilleder, servietter og brevpapir. Jeg kan overhovedet ikke huske hvorfor jeg gjorde det. Jeg kunne måske godt lide at noget var mit. Sådan rigtigt. Og at jeg selv kunne vælge ud. Det var mine skatte.

Og så bliver man voksen, og så begynder det at virke for fjollet at samle. Nu kalder vi det bare noget andet.

Jeg har for eksempel tre penalhuse. Og har en svaghed for skriveredskaber og notesbøger. Og kaffekrus i den helt rigtige størrelse. Og vinglas i klare farver. Og gamle, smukke bøger der er blevet skrevet i af andre. Busted, I guess.

Camilla Konradsen har fundet ti samlere i Danmark som hun så har besøgt. Der er hende der elsker pingviner, hende med æggebægrene, ham med spolebåndoptagerne og hende med inspirationen.
Det er fine små portrætter, og det er perfekt søndagslæsning.

De ti samlerportrætter kan findes her.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar