lørdag den 17. januar 2015

[snak] that (off)beat



MØ! ... MØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØMØ!     Offbeat, lovely MØ.

All my life I've stepped to the rhythm of the drums inside my head. 



Jeg vågnede tidligt her til morgen, har nået alt og skal nå endnu mere. Men humøret er helt oppe! I aften skal jeg til koncert sammen med en veninde. Vi skal ind i en udsolgt Koncertsalen og være offbeat med MØ.

Jeg har slet ikke fået dyrket hende nok, kan jeg mærke. Nu er jeg kommet i gear!

Hun gør vel i bund og grund det, jeg gerne ville se noget mere af - både i musik- og i mediebilledet: Hun er helt og aldeles sig selv. Hun går helt ind i musikken, tør at vende ryggen til publikum og lukke øjnene lidt. Hun danser ukoreograferet og dyrker sin egen æstetik. Der er en fuckfinger til alle dem der vil gøre hende "pæn" og konform. Ikke bare i hendes udseende, men også i hendes tekster og musikkens udtryk.
Hold kæft hvor er hun sej! She marches to the drums inside of her head.

Og specielt i et samfund hvor det kræves at man er konform og let forståelig, er det umanerligt forfriskende at se en ung kvinde brage igennem - også internationalt - på den måde.

Og specielt i et job hvor jeg ser så meget usikkerhed i mine elever, er det umanerligt dejligt at se at der findes rollemodeller som MØ.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar