torsdag den 1. januar 2015

Nyt år

Så hoppede vi igen over i et nyt år. For mit vedkommende var det med læbestift, bobler, god mad, gode veninder og et manglende tv-signal så vi måtte efter-streame Dronningens nytårstale. Det var en dejlig aften.
I dag sidder jeg så og er helt forkert, som man altid er sådan en første januar. Det er ikke engang tømmermænd, for vi kom aldrig dertil i går. Det er bare en skævhed. Min veninde siger klogt at det er antiklimax efter jul og nytår. Måske.

Året vi lige er hoppet videre fra, var vildt for mig. I frit fald. Som en iltmaske hvor luften før var tynd. Jeg kan slet ikke tænkte tilbage på livet før flytningen, uden at føle mig fastklemt og utilpasset. Jeg har svært ved at sige hvad det helt var. Men det var der.

Næste år byder på en masse usikkerheder. Frit fald igen. Men med en større tryghed i faldet.
Det handler om, at turde at være lidt naiv, tror jeg. At turde være lidt urealistisk, være ligeglad med om så mange andre også har en mening med ens liv, og så bare leve alligevel. Drømme som man vil.
Som First Aid Kit synger i deres New Year's Eve: "I know that I am naïve, but if anything, that is what is going to save me".
2015 skal smage af det frie fald. Af naiviteten i de egoistiske, drømmende men stadig voksne valg. Af mig, sådan til en forandring. Jeg fortsætter i den samme tanke som i 2014.

Og imellemtiden? Den skal stadig være her. Måske på en ny platform i løbet af året. Måske med nye vinkler. Måske med en anden tone. Måske med mere hjerte, mere der gør ondt -- mere kerne? Det kommer i en proces, tror jeg. Men jeg vil stadig være her for jer der læser med. Stadig med bøger og kunst. Stadig med glimt. Mere med digte. Mere med mig. Jeg håber, I stadig kommer forbi.

Godt nytår!











2 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Jeg er på besøg, fordi du skrev sådan en sød kommentar hos "Stine-stregen". Jeg kender ikke din blog, men synes at her virker hyggeligt og med en fin "nerve". "Måske med mere hjerte, mere der gør ondt -- mere kerne?" lyder altid godt, hvis du spørger mig :-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth, du er sød! Og rigtig meget velkommen! Det er dejligt at du kigger forbi. Nerven er på vej - jeg skal bare lige tage tilløb til at få nerverne med. Men tusind tak! Hyggeligt og med nerve -- det er en god måde at beskrive imellemtiden på. I might just keep that. :)

      Slet