tirsdag den 20. januar 2015

[anbefaling] en tese om at finde kærlighed

Kunstner: Geoff McFetridge - fundet på Pinterest



Da jeg først så denne artikel på mit feed på facebook (jeg følger New York Times) fik jeg ikke læst den. Det virkede lidt for opstillet, tror jeg. Alene titlen på artiklen: To Fall in Love With Anyone, Do This. Det smager lidt af en overskrift på forsiden af et dameblad... Jeg skyndte mig videre!

Men så stødte jeg på den igen hos en blogger jeg virkelig godt kan lide. Så måtte jeg jo lige prøve at se hvad det var for noget. Linket blev åbnet over en kop mandagskaffe, og det var godt jeg gjorde det.
Mandy Len Catron har faktisk skrevet en virkelig fin artikel her; den er dejligt direkte, og eksperimentet er tilpas tankevækkende.

Kan man virkelig forelske sig i et fremmed menneske, efter bare 90 minutters snak og fire minutters stirren ind i hinandens øjne?
Klinisk? Sikkert. Opstillet? Jep. Men det kan nu noget alligevel.
Det der virkelig er rammende for mig, er tanken om at åbne op for de mest intime tanker og personlige oplevelser nærmest med det samme. Og at være åben for at der kan komme kærlighed ud af det. Det er da vildt, er det ikke?
Så sidder man dér, overfor en person man overhovedet ikke kender, andet end måske som en bekendt, og indvilliger i at fjerne alle barriererne.

Nysgerrige? I kan finde den her.



NB - Mine anbefalinger er aldrig sponsorerede. Jeg anbefaler kun fordi jeg synes noget er fedt.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar