mandag den 15. december 2014

Ethundredeogfyrretegn

Hvad skal man dog med Twitter? Er det for pokker bare en til af de der sociale apps, som tager min tid (og gør mig afhængig). Og kan man i øvrigt ikke bare det samme som på facebook? *suk*

... Jeg er god til at lyde som en modstridende, sur, gammel dame når der kommer endnu en social dille.

Men jeg er vistnok ved at være omvendt. I hvert fald når det kommer til Twitter. Det er nemlig gået op for mig, hvad det medie kan. Det tog vist også sin tid.

Kan man skrive en historie på blot 140 tegn? Kan man være fængende og spændende? Ja!
Der er sågar skrevet bøger på tweets! Fagre nye verden! Jeg er som altid, håbløst bagefter. Jeg må vist tage løbesko på.


Jeg faldt over et fantastisk initiativ på mashable.com. Åh, og så blev jeg lidt forelsket.
De har bedt deres læsere om at skrive en novelle på blot 140 tegn, og tweete det under #MashReads.
De er vidunderlige!

De smager lidt af digte, men så alligevel ikke. De er historier uden detaljerne, og man sidder som læser og tænker, at man virkelig gerne vil vide mere.
Det er små, lækre, uimodståelige litterære godbidder, der simpelthen smager så godt, at jeg nærmest har lyst til at insistere på, at de skal læses i selskab med en god, røget whisky.

Så nyd dem, og smag lidt på dem. Find de bedste af dem her.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar