torsdag den 20. november 2014

Amerika

Det er for længe siden, jeg har delt musik.

I aften har jeg ro. Et par hårde uger er overstået, og jeg føler, at jeg er ved at have indhentet hvad det skulle indhentes. Så i aften hører jeg musik, og rammer mig selv lidt igen.

For et par år siden, faldt jeg i et af de der bliver-væk-fra-mig-selv-på-youtube-huller. I kender dem sikkert godt. Man skulle lige se en hurtig video, og en time senere, sidder man der stadig - nu i gang med at se noget helt, helt andet.
Det var sådan en dag, jeg opdagede First Aid Kit. Bag duoen står to utroligt talentfulde svenske søstre. De er yngre end jeg er! De har en misundelsesværdig fornemmelse for folk-musik. Der er en snert af 70er / americana over dem, og deres stemmer er magiske sammen.
Det er rendyrket talent, med musikken og teksterne i centrum. Det er ægte.

Den 28. august 2012, havde de æren af at optræde for Paul Simon til the Polar Music Prize Award Ceremony - de optrådte med Simon & Garfunkel sangen America.

Det er uovertruffent. Intet mindre. Og det er rørende ud over alle grænser, når man ser hvor rørt Paul Simon bliver, over deres optræden.

Så her, kære skønne læser, kommer der en aftensang af den helt store slags. Nyd den!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar