fredag den 17. oktober 2014

That smell...


Fra Sarah See Andersens doodletime. Lånt fra hendes tumblr



Jeg ved da godt, at det måske ikke er helt normalt, det med at synes at gamle bøger dufter helt vildt godt. De dufter bare ... hyggeligt? Bekendt? Af historie og minder? Der er lavet adskillige undersøgelser og udredninger af hvorfor bøger kommer til at dufte så godt med tiden. Jeg har googlet og fundet dem. Jeg forstod meget lidt af hvad der stod - sikkert fordi jeg, når alt kommer til alt, ikke helt vil vide det. Det ødelægger lidt magien i det. Excentrisk? Moi? Jada!
Men jeg trøster mig med, at jeg ikke er alene.

Nu er der åbenbart kommet et marked for duften af gamle bøger! (Og der er ingen der har informeret mig om det?!)
Et link dukkede op på mit feed forleden. Til en side om e-bøger. Now, don't get me wrong, jeg har egentlig ikke noget imod e-bøger. De er bare ikke så hyggelige som papirbøger. Og man kan ikke forsvinde timevis i antikvariater og boghandlere, og bladre og blive væk blandt rækkerne, når man skal shoppe e-bøger. ...
Hov! Tilbage til pointen.
Der er blevet lavet duftlys (som jeg normalt brækker mig over, men som er helt, helt i orden i denne sammenhæng) og parfumer! Den gentager vi lige. PARFUMER!
Nu ved jeg jo godt, at det jo slet ikke er noget en næsten 28 årig ung kvinde går med (hostnejjeggørikkehost), og at det jo helt sikkert bliver for excentrisk og underligt (hoststadigvæknejhost). Men man kan jo godt lege lidt med tanken, kan man ikke (i stedet for at ønske sig dem alle til fødselsdag og jul...)? Og blive lidt ekstra glad for, at der er nogle mennesker der har lavet produkter der taler til os der elsker de gamle bøger. Og som jo ikke kan gå og sniffe dem hele dagen.
Og nu er der jo et sødt menneske der har samlet nogle produkter på en blog. Man skulle da være et skarn.

God weekend!

Virginia Shieldink er også bogsniffer! Lånt fra hendes hjemmeside






Ingen kommentarer:

Send en kommentar