tirsdag den 7. oktober 2014

Enkle regler - fine resultater

Jeg ved godt, at jeg brugte ordet 'sporadisk' om mine blogindlæg. Det ville nok være mere korrekt, at sige 'ikke eksisterende', i stedet. Nu er jeg ved at være i gear igen. Jeg har sågar en liste over blogindlæg og konkrete planer om emner! Store sager, I tell you.

Vi starter ud i det små, i det enkle. Fotograf Heidi Lender har forstået hvad det handler om.
For noget tid siden fandt jeg fotografier fra hendes fotoserie Once Upon på pinterest.

Hun har lavet en fotoserie, ud fra en meget enkelt præmis:

"Stand on a bench. Make sure it's Monday. 
Wear something pretty."

Det er blevet til en ret så fin fotoserie, der har mere at sige, end bare præmissen: Det handler om at vise identitet i portrætter, uden at vise ansigtet. Derved kommer der et fokus på omgivelser og beklædning - noget der måske oftere end vi helt vil indrømme, bliver stemplet som overfladisk.
Men Lender anerkender at hvad vi tager på, og hvor vi gebærder os, jo faktisk er (som vi allerede vidste) en forlængelse af vores personlighed. 

Lender skriver selv på sin hjemmeside

"Wardrobes and surrounding spaces are representations and reflections of who we are or who we purport to be. We explore, experiment and express the different aspects that are the ingredients of our individual, whether we are aware of it or not. Be it wild or controlled, we inevitably illustrate a part of ourselves. [...] 
With a platform on which to stand, I investigate the host of personalities within, the layers that make up the self, the characters we hide, show, accept and reject, and the role that fashion and design play in molding those characters. [...] Here, it has place and purpose."


Fotografierne er virkelig fine, og generelt kan jeg kun varmt anbefale at smutte forbi hendes hjemmeside, og se hvad hun ellers har lavet. Man kommer i virkelig dejligt (efterårsagtigt) humør.

"Wallpaper Bench" lånt herfra

"Red Bench" lånt herfra

"Velvet" lånt herfra

"Yellow Ball Bench" lånt herfra




Ingen kommentarer:

Send en kommentar