tirsdag den 28. januar 2014

Nytårsfortsæt

En af mine gamle kolleger skrev om en af hendes traditioner på facebook for noget tid siden; hun har i 20 år nedskrevet i kinabøger hvilke bøger hun har læst. 20 års bogminder - gode og dårlige, børnebøger og voksenlitteratur, faglitteratur - alt sammen samlet i kinabøger.
Jeg ved godt at der findes steder som goodreads hvor man kan holde øje med hvad man har læst, og lave lister over hvilke titler man gerne vil læse. Jeg har selv en konto derinde. Men der er noget vidunderligt over at have en håndgribelig liste synes jeg - og enhver undskyldning jeg har for at købe en ny notesbog er god!

Så et af mine nytårsfortsæt i år er, at starte sådan en læse-dagbog. Jeg laver den på månedlig basis, men man kan jo gøre det på halvårlig basis hvis man ikke når at læse så meget. Man laver selv reglerne, jo :)
Det giver overblik, man kan tage notesbogen med på biblioteket hvis man mangler lidt inspiration (bibliotekarer er altid glade for at hjælpe, men de vil jo gerne lige vide hvad man kan lide), og så er det - lets face it - bare hyggeligt at have.

Så i dag har jeg startet sådan en læse-dagbog, og den skal være min ven i mange år fremover.
Det er da et nytårsfortsæt der er til at få ført ud i livet, hva'?







Ingen kommentarer:

Send en kommentar