tirsdag den 3. december 2013

Farvede pletter

Det har været en lang dag, og jeg er begyndt at mærke at mørket kommer tidligere nu - jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der mærker det.
Der er noget enkelt og fint over at kunne mærke når dagene bliver kortere; den visuelle verden bliver mindre fordi mørket ganske enkelt ikke lader os se så meget af vores omgivelser som før, og pulsen bliver lidt roligere, nærmest afstemt af omgivelserne.

Helt hypnotiserende, og helt perfekt til at få en julestresset krop i ro, er Stephen Malinkowskis animationer af klassiske musikstykker. De ligger frit tilgængelige på youtube (så man rigtigt kan blive afhængige af dem)
Det er en skattekiste af smuk musik, der bliver kombineret af en enkel og betagende grafik på jeg-sidder-og-kigger-på-det-og-glemmer-faktisk-helt-at-blinke-måden.
De farvede dansende pletter i videoerne minder mig om dem man ser når man har set ind i stærkt lys, og lukker øjnene - symbolsk rigtig fint passende til at vi er gået fra den fineste, lyseste sommer i mands minde (siger folk til mig - jeg var i specialemørket), til vintertid.

Sjældent har jeg set musik visualiseret på så fin en måde.
Det her er min ynglings.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar