onsdag den 13. november 2013

Hvad jeg også kan


Tekst taget fra Adeles "Set Fire to the Rain"

Noget af det vi danskere er notorisk dårlige til, er at være selvpromoverende og selvrosende. Vi skal nok nå at tale vores egne evner ned, før andre har færdiggjort en kompliment til os. Mig selv inklusiv. Og det skal vi altså blive lidt bedre til lade være med. Hvad får vi dog også ud af det?
Alligevel har jeg slet ikke vist herinde, hvad jeg selv tegner. Det er altså bare nemmere at skrive om andres ting. 
Men nu, efter jeg har taget en stor dyb vejrtrækning, skal det altså være. 

For noget tid siden nævnte jeg her på bloggen at jeg havde fået en tegneopgave, og den er nu blevet offentliggjort! Jeg har tegnet en portrætopgave til et nyt (og gratis - hvor cool er det ikke lige?) tablet-magasin der hedder FAR!. Alt man skal er at downloade Tabazines app (som også er gratis) og så kan man læse løs. Der er ikke alt muligt mellem-linierne-sigen-ja-til her, og for sådan en som mig der altid er mistænksom overfor hvad man siger ja til i det skjulte, er det altså et stort plus.
Det skal i øvrigt også lige siges at jeg ikke får penge for at reklamere for det her. Jeg synes bare det er et vildt cool koncept med gratis magasiner. Bum. 
Men jeg linker hermed til mine illustrationer - mest fordi jeg er pavestolt og virkelig gerne vil vise dem frem. 
Men normalt sidder jeg faktisk bare og tegner for mig selv. Til fødselsdagsgaver, til afslapning efter lange dage og til udskiftning på mine (ret fyldte) vægge.
Jeg tegner for at glemme tiden lidt, for at blive dygtigere og for at lære at acceptere at jeg stadigvæk skal starte fra bunden nogle steder og øve mig for at ramme det niveau jeg gerne vil op på.
Det er der vi alle starter. Man skal ikke være bange for at starte fra bunden og prøve noget nyt - om det så er en ny litterær genre eller at tegne eller noget helt tredje. Ellers kommer vi jo ingen vegne! Så jeg håber at I tager mit lille selv-fede, indlæg som et lille kærligt indspark i jeres liv, om at man aldrig bliver for gammel til at (igen begynde at) tegne. 

Tekst taget fra Søren Vang Møllers "Parløb"

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fedt - og selvfølgelig skal man være glad for det man skaber, ellers er det da ikke meget værd (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Kit :) Ja, man skal være glad for det man skaber, men det er lige så vigtigt at man forstår at processen mange gange er at tegne ni tegninger man er utilfreds med, før man får tegnet en man er tilfreds med. Det er svært for sådan en som mig der er lidt perfektionistisk anlagt... :)

      Slet