tirsdag den 26. november 2013

At smøge ærmerne op

Man kan godt, nogle gange, sidde og blive lidt fastlåst når man har alle mulige nye muligheder foran sig, fordi man prøver at regne ud hvordan det hele kommer til at ende. For mig er det: Hvilket job ender jeg med at få? Ender jeg med at skulle flytte, som jeg håber? Og kan jeg i det hele taget finde en lejlighed når den tid kommer?
Og så ender man nogle gange med at sidde med det hele i hovedet i stedet for at handle.

For det er i handlingen man kommer videre, når alt kommer til alt.

Det er noget tid siden jeg så det her lille stykke koncept kunst - hvis det overhovedet er den rigtige betegnelse - på nettet. Det er en plakat af Roland Tiangco, hvis budskab først kommer til syne, hvis man tør få sine fingre grattet til.
Det kan nærmest ikke blive mere forståeligt, enkelt eller håndgribeligt; et noget så gedigent spark til alle os der nogle gange glemmer at komme ud og arbejde for at få det vi gerne vil. Og måske endnu mere, at det også er en proces at komme derhen.

Og så elsker jeg bare at han vil have os til at gratte os til, blive lidt barnlige og turde se lidt fjollede ud. Det hele skal ikke være så distanceret og højtideligt hele tiden.
Og det er forbudt at tage forklæde på! Jeg vil næsten insistere på at man gratter sig til iført hvidt tøj - bare fordi.

(Alle billeder lånt herfra)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar