mandag den 14. oktober 2013

Så står vi op! For lige at hente te.

Lidt morgengruk fra Hr. Piet Hein.


Morgendut: Daglig glæde

Hvad er så lifligt og sødt et behag, som at vågne op og se i den gryende dag, grene mod ruden nikkende, at høre sit hidsige vækkeur endnu fordybet i nattens lur, tikkende tikkende tikkende -

og kækt kommandere sin mødige krop: Så er det morgen! Så står vi op!

Og så blive liggende.





Imens finder jeg en kop te (for kaffen kommer om et par timer i hyggeligt selskab hos en veninde) og kryber under dynen i en halv time endnu.
Godmorgen derude! Nyd efterårsferiemandagen. Jeg håber den skal bruges på noget godt.



Coffee with Maddie, fra maddieonthings.com


2 kommentarer:

  1. Jeg elsker Piet Hein! Har faktisk lige fået to platter (aldrig troede jeg det skulle ind i mit hjem) af Hein :) Det lyder som en vidunderlig morgen, jeg ville ønske jeg havde mere ro i røven til at nyde den langsomt :) Hav en dejlig dag i solen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Piet Hein er simpelthen så hyggelig! Jeg er helt misundelig på dine platter, faktisk :) Betyder det at vi er ved at blive gamle?
      Og lige over med den gode dag i solen :) Det er jo helt vildt vidunderligt udenfor i dag!

      Slet