lørdag den 5. oktober 2013

Nedlagt

Ja - jeg er nedlagt af forkølelse. På hovedpine/småfeber/ingen stemme/kleenex måden. Og jeg kan ikke engang læse for hovedpinen sætter sig imod det (det er da ikke fair?). Der er store doser af selvmedlidenhed her, for jeg har to vanvittigt gode bøger der venter på mig.

Så for at sende lidt muntert ud i verden, vil jeg i dag anbefale nogle af de fine blogs med tegneserier jeg følger. Som man ikke kan andet end at blive i en smule bedre humør af.

Den første er skønne, skønne Stinestregen som laver "illustreret navlebeskuelse" som hun selv siger det. Små fine tegninger af Stine i Stines hverdag, hvor man trækker på smilebåndet og nikker genkendende til alle de der små tanker hun har - og som man jo også selv har. Og så er hun også i gang på Politikens Helt Normalt. Og så er hun altså virkelig sød. Oven i købet. 

Den anden er Maren -- hende der har en stribe i politiken. Og som lige er kommet ud med en bog (som jeg ikke endnu har fået fingrene i, men lur mig om det ikke snart sker). Og som altid gør at jeg griner en masse. Hun skriver og tegner om alle de småfejl man nu har som menneske (og mor - ikke at jeg helt kan sætte mig ind i det endnu) og det er så dejligt forfriskende. 

Den sidste er amerikanske Doodle Time tegnet af Sarah Andersen. Den kører ikke på så prof et plan som Stines og Marens, men jeg elsker den. Der er en hel masse om social angst, om usikkerhed og om kiksethed. 

Så skulle du som jeg være nedlagt af diverse irreterende sygdomme og ikke kan fokusere på noget i så lang tid ad gangen uden at få morderisk hovedpine, så prøv at stifte bekendtskab med de tre kvinder.
Man bliver bare lidt gladere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar