torsdag den 24. oktober 2013

Nedlagt version 2.0

Nu er jeg nedlagt igen. Denne gang er det dog ikke sygdom, men min ryg. Den besluttede sig lige at komme med et smæld i mandags klokken sent. Det er sådan noget min ryg gør en gang imellem når den ikke mener jeg giver den nok opmærksomhed. Men jeg er næsten på højkant og tilbage til normalen.

Det gode ved at være nedlagt (denne gang uden hovedpine så jeg kan faktisk læse) er, at jeg får tid til at være i godt bogselskab.
Og i lørdags så jeg Mette for første gang i alt for lang tid. Hun har været i Australien og været på eventyr. Og har fundet nogle perler som hun synes jeg lige skulle med-forelske mig i. 
De kommer på bloggen over nogle gange. Det fortjener de altså. 

Min første med-forelskelse er en fin lille digtsamling af Kylie Johnson, der hedder Count Me the Stars
Bogen er en hardback, pakket ind i blødt, fint mørkeblåt stof og med sølvfarvet skrift på coveret. 
Papiret er sandfarvet og meleret, og der er små fine stregtegninger i sort og hvid rundt omkring i bogen, til at holde digtene med selskab. Simpelthen så fint. Hvem siger at man ikke må dømme en bog ud fra udseendet? Så længe man kigger på indholdet også?

Digtene er fine og til at komme til. Det er ikke langhåret det her - det er og enkelt og tematisk er det næsten naivt. Og til tider lidt forceret. Der er stjerner og drømme og måske lidt for meget opsætning og lidt for mange "..." for min smag. Det er måske min danske nede-på-jorden-hed der protesterer. Men jeg kan altså godt lide den alligevel. Faktisk.

Den er fin og den rammer nogle gange endda skøn. Og er man lidt påpasselig overfor digte så er Kylie Johnsons Count Me the Stars et dejligt sted at starte.
Jeg er i hvert fald glad for at Mette viste mig den. Og at jeg har den lidt endnu inden hun skal have den tilbage. Jeg er ikke færdig med at kigge i den endnu.

Er I til digte? Eller er det ikke det der får plads i en travl hverdag? Eller er det måske endda lidt svært at gå til?


Hav en rigtig skøn torsdag derude!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar