mandag den 21. oktober 2013

Et godt ord


Pluviophile (s) (noun), pluviophiles (pl)
1. Anyone or anything that has a fondness for or a desire for rain: "There are many plants that are pluviophiles because they need an abundance of rain in order to survive and to reproduce.
2. Etymology: literally, "a love or fondness for rain" from pluvio-, "rain" + phile, "fondness, love".


Jeg pakkede mig ind i dyner og tæpper i nat - og sov med vinduet oppe. Der er ikke mange nætter tilbage i år hvor jeg kan det mere, før nattefrosten sætter ind.

Men det regnede i går aftes, og mine vinduer er udrustet med metalkarme på ydersiden. Så kan man rigtigt høre regnen når den kommer ned. Det er noget nær det bedste jeg ved.

Luften bliver klarere når regnen kommer ned, alle dufte bliver stærkere, farverne bliver smukkere og det føles lidt som om jeg bedre kan få luft ned i lungerne. Sanserne bliver åbnet op.
Jeg elsker regnen, og var det ikke for brillerne (og det evige problem i ikke at kunne se ordentligt hverken med regn på brillerne, eller uden brillerne) så var jeg tit ude i regnen når den kom.

Så jeg har tænkt mig at nyde de kommende dages regnvejr.
Hvad med jer - er der flere pluviofiler derude?


PS: Skulle I mangle lidt stemning, er der altid råd at finde på nettet. Kender I rainymood.com? Det er ikke den ægte vare, men det er en god b-løsning.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar