onsdag den 25. september 2013

Late night Dickinson

Jeg læser lige så godt på engelsk som jeg gør på dansk - en evne der er kommet af at læse Engelsk på universitetet. Og med studiet er jeg også blevet lidt mere nørdet i hvad jeg læser og elsker.
Som en lille engelsk smagsprøve på det vil jeg overlade ordet til den skønne Emily Dickinson (1830-1836) og ønske en god nat derude. 


Evening.
The cricket sang, 
And set the sun,
And workmen finished, one by one,
Their seam the day upon.

The low grass loaded with the dew, 
The twilight stood as strangers do
With hat in hand, polite and new, 
To stay as if, or go.

A vastness, as a neighbor, came - 
A wisdom without face or name, 
A peace, as hemispheres at home, -
And so the night became. 





Privat foto

Ingen kommentarer:

Send en kommentar